בעולם של ימינו המדיה החברתית נוכחת באופן משמעותי. ארגונים, חברות, עמותות, עסקים ודמויות וגופים שונים, פונים אל הגולשים, מקיימים איתם תקשורת רציפה ומציגים את הפעילות, המוצרים או הרעיונות שלהם. הפעילות במדיה הדיגיטלית תורמת למיתוג הגופים השונים ומאפשרת להם לחבר את קהל היעד לערך שנותנים ואף לחבר אליהם פוטנציאלי. מי שעומד מאחורי הפעילות הזו, הם מנהלי מדיה חברתית שמשתמשים בכישרון הכתיבה שלהם, ביצירתיות, בתכנון אסטרטגי ובמגוון כלים טכנולוגיים כדי לקדם את החברות שהם עובדים בשבילן אל קדמת הבמה. העוסקים בתחום יכולים לעבוד כעצמאים או כשכירים במחלקות שיווק ויח”צ של חברות וארגונים או במשרדי פרסום ויח”צ.
עבודה מרתקת ומאוד יצירתית. יש מרחב ליצור, ליזום ולהעלות רעיונות. בגלל שפלטפורמות דיגיטליות משתדגות ואף נוצרים כלים חדשים, העבודה דינמית ומתאימה לכאלו שאוהבים ללמוד ואף להתעדכן בטכנולוגיות חדשות.
כותבים תכנים לרשתות החברתיות, עובדים על יצירת תכנים כמו סרטונים וויז’ואלים, מסקרים פעילות בארגון לצורך פרסום, נפגשים עם אנשים בארגון על מנת להחשף לתחומי פעילות שונים בארגון, מתכננים לו”ז חודשי/שבועי, עוקבים אחרי מידע אקטואלי/רלוונטי ובהתאם מעלים תכנים, בונים קהלי יעד לפרסום ומקדמים תכנים בפלטפורמות הדיגיטליות השונות.
נטיות תעסוקתיות: מתאים לאנשים בעלי נטיות אומנותית (A), חברתית (S) ויזמיות (E).
כישורים ותכונות הבאים לידי ביטוי במקצוע: יצירתיות, יכולת מילולית, יוזמה, יכולת בין־אישית.
מאפיינים בולטים: עבודה הדורשת מאמץ חשיבתי, עבודה דינמית ומגוונת.
לימודי תעודה בתחום ניהול מדיה חברתית או שיווק דיגיטלי יכולים לסייע בהשתלבות בתחום אך אינם הכרחיים במקומות עבודה מסויימים.
שאלות נפוצות
ישנן פלטפורמות שונות וארגונים שונים ישתמשו בפלטפורמות שונות בהתאם למוצר שלהם, לקהל היעד ולמטרותיהם. בין הפלטפורמות הרווחות ישנן פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקדאין, יוטיוב ופינטרסט. כמו כן, בלרוב יש לארגונים אתרים אישיים ורשימת תפוצה לשליחת ניוזלטרים.
כמה מרוויח עורך דין? מהי ההכשרה של פסיכולוג? מה מהנדס אלקטרוניקה עושה ביומיום?
בואו לבקר בעמוד המקצועות שלנו